Som klinikkadministrator har du mulighet til å sette standardinnstillinger for hvilke meldinger som sendes til klienten ved å gå til Klinikk > Tjenester.
Inne på hver tjeneste kan du huke av hvilke meldinger som er ønsket sent til klienten. Disse blir standardinnstillinger, og kan overstyres på hver enkelt booking av behandleren.
Sette meldingsinnstillinger for en enkelt booking
Som behandler kan du se innstillingene som klinikkens administrator har satt for tjenesten ved å utvide Meldinger når du oppretter eller endrer en booking.
Om du ønsker, kan du her overstyre hvilke meldinger som skal sendes.
Når sendes meldingene?
- Timebekreftelse
Timebekreftelse sendes ut når bookingen opprettes. - Påminnelse
Påminnelse sendes ca. 24 timer før timen starter. - Endringsvarsel
Endringsvarsel sendes til klient dersom den inkluderer et endret tidspunkt eller bytter fra eller til gjennomføring over video. Meldingen sendes umiddelbart etter endringen er gjennomført. - Kansellering
Kanselleringsvarsel sendes idet timen kanselleres.
Hva inneholder meldingene?
- Årsaken for meldingen (påminnelse, kansellering, bekreftelse)
- Tidspunkt for timen
- Navnet på klinikken
- Lenke til side med mer informasjon (se under)
I meldingen inkluderes det en lenke til en side for den spesifikke bookingen.
På bookingsiden kan klienten selv kan se tid og sted for timen, og har mulighet til å avbestille timen frem til den avbestillingsfristen satt av klinikkadministrator.
Dersom timen gjennomføres over video får klienten en knapp for å bli med i timen.